PAPARAN IKLAN TERKINI

Tuesday 3 April 2012

UPM CHESS OPEN CHAMPIONSHIP (NATIONAL RATED)


Hari ahad lepas aku join pertandingan chess open yang dianjurkan kelab chess upm..tuk bayaran of course dapat murah..juz RM12 huhu sebab aku kan student UPM. Starting pagi tu aku daftar awal giler kul 8.30 pgi sbb lepas tu pi sarapan pagi ngn kawan2 yang datang jauh dari pinang n johor. Lepas tu terus gerak ke Panggung Percubaan UPM          (tempat berlangsungnya pertandingan tu) mula2 nengok yang datang kebanyakan nya kanak2 dengan ibubapa…fuhh dah lega sebab ada kemungkinan nak menang. Tapi bila masuk je rupa2nya bapak budak pun men sekali daa,, lagi scary bila dapat tau semua kanak2 yang datang tu 18 tahun ke bawah kesemuanya wakil negeri masing2 n dah berkali2 masuk pertandingan..dalam hati dah tertanya2 boleh ke ni huhu…

Round 1

Tepat 10.30 pagi game pertama start..aku kene lawan ngn cina daa..xingat nama dia siapa but he quite strong opponent.. first time aku lawan cina n aku berjaya gugatkan dia..but lepas tu dalam 40 minit game aku tewas ngn dia.. dia checkmate kan aku pakai kuda lak tu..(tapi gembira gak sebab last2 rupanya cina tu mmg power sbb dia dapat top10 huhu..so aku ni kira xmalu la kalah ngn orang hebat..

Round 2

Rehat 5 minit lepas semua game habis, game kedua start aku happy sebab lawan aku gurl..gurl kan selalu xhebat men chess dari laki huhu..jgn marah juz kidding…sebelum perlawanan mula aku sempat kenal ngn lawan aku. Nama dia shida,same U ngn aku UPM n duk dekat KTP. Starting lawan xsampai 5 minit dia dah makan queen aku fuhh terkejut time tu..nasib bek halus pernah ajar macam mana nak hidup tanpa queen. But no luck dia menang. Malu aku nak ngaku ngn TEH O(junior aku)- dia ada sekali men chess time tu. Tapi last2 aku bgtau gak n then aku dapat tau  perempuan tu penah kalahkan wakil negeri …laa patut la aku kalah..aku ni masuk pertandingan kat KMR je tu pun men group bukan individu.

Round 3

Lepas rehat 2 jam round three start n aku kene lawan perempuan lagi..hish dah la baru lepas down lawan perempuan…tapi aku kuatkan jugak semangat bila jumpe budak perempuan tu bende sama berlaku. Sekali lagi xsampai 5 minit, queen aku kene makan..tapi dengan selamba aku perangkap balik sbb nengok kan gaya budak perempuan tu cam xtau main sgt..last we fair n square balik bila aku dah dapat makan queen dia..lawan punya lawan dia tggl king je.n aku still ada pawn aku dengan bergayanye aku pasang queen balik n lastly aku tamatkan dengan check bodoh using castle n queen(sape men chess tau la gayanye camne huhu)

Round 4

Wow perempuan lagi, hahaha but kali ni aku takut n nervous sebab gurl yang aku lawan ni nama dia Marsyitah…salah sorang budak MASUM UPM. tapi xpe la aku cuba je la..n first time aku kene ceroboh guna queen je..tercalar gila maruah time tu tapi mmg silap aku sebab bukak kawasan luas sgt n malas nk cite sbb last2 aku kalah..MASUM kn ahaks2( alasan giler huhu)

Round 5

Aik perempuan lagi 4kali berturut2 lawan ngn perempuan dah la 2 kali kalah ngn perempuan..huhu best ni mana tau boleh menang..bile dah duduk tggu punya tggu budak permpuan tu sampai.. Tanya la dia sekolah mana..dia cakap saya dari MRSM KUALA BERANG Terengganu xsilap aku….pernah wakil terengganu ke..dia kate sampai sekarang wakil Terengganu…glupppp aku dah terbayang kekalahan time tu..ciss xkn kalah ngn perempuan lagi xleh dibiarkan..aku mulakan taktik aku n jalan punya jalan aku perasan la budak ni ikut aku..last2 aku mulakan langkah tuk perangkap dia satu2 aku makan n dia makan balik… taktik sama kan..nak wat camne sampai satu part aku makan queen dia n dia letak castle betul2 dekat aku punye castle n dia ada backup n aku pun ada backup…tapi dia silap…sbb aku jalan lepas tu..aku ngap terus castle dia n dia ngap balik n aku ngap lagi sekali last2 dia xde pape n aku ada castle aku huhu tapi unfortunately time tu masa aku dah nak abis..aku baru pasan n aku pakai dua2 belah tangan satu tuk tekan jam n satu lagi tuk jalan..sampai saat aku nak checkmatekan dia.. dia jadi buntu n lama2 masa dia pun nak abez nak xnk kelam kabut dia jalan haha n dia termasuk gak perangkap aku… dia kalah saat tu huhu best2 aku akhirnya menang ngn orang hebat wahahahaha..walaupun budak jgn pandang rendah…ada mahasiswa UPM lawan dengan budak perempuan 7 tahun je tapi gurl tu wakil Malaysia… kalah la derrr…seriau je..nasib baik aku xjumpe budak kecik at least perempuan yang aku lawan ni form 4 huhu dah besar gak la..

Round 6 bye n round 7 aku dah agak kalah sebab time tu aku kedudukan 19 n 20 tuk dapat kan tempat ke 20 jela huhu redha je..kene lawan ngn orang tua..kejap je kami lawan sbb aku men defend je terus dia masuk n checkmatekan aku..huhu

Sori la kali ni panjang lak aku cite sbb aku suke men chess my second hobby..by the way this weekend aku lawan open chess Selangor lagi sengit ada 120 contestant n aku sempat daftar..doakan aku k..

P/S : gambar lambat sikit nnt aku upload huhu..
        Thanx jugak dekat NORHAZIRA BINTI KAMARUDIN sbb tolong doakan aku tiap kali aku tepon  
        lepas kalah hahaha....n to MY FAMILY yang xhenti2 bg support huhu especially MY MUM
        (FATIMAH SIMIN)

2 comments:

  1. salam..awak tahu ke camne susahnya saya belajar dulu? awak percaya tak pada otak sama tp hasil lain lain? nanti kalau dah ada anak, saya suggest awak hantar semua anak awak tution kasik pandai, dan tengok adakah semua anak awak dapat result yg sama cemerlang (atau sorang dpt 8A, sorang dapat 3A)...then later baru awak tau apa yg saya maksudkan..

    ReplyDelete
  2. dulu suka main chess.. sempat wakil kuantan je. then mak dpat tahu, dia tak bagi. apa nak buat.. tapi sempat seri main dgn National Master Kamal Abdullah dari Johor masa tu tahun 1989, baru form 4. Sempat juga berguru dari Encik Razak, chess club Selangor. nantilah kalau berkesempatan, buatlah 1 entry kenangan.

    ReplyDelete